Mevzuat
5104 nolu Kanun - Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanunu
Kanun No: 5104 Tarihi: 04.03.2004
Amaç
Madde 1. - Bu Kanunun amacı, kuzey Ankara girişi ve
çevresini kapsayan alanlarda kentsel dönüşüm projesi çerçevesinde
fiziksel durumun ve çevre görüntüsünün geliştirilmesi,
güzelleştirilmesi ve daha sağlıklı bir yerleşim düzeni sağlanması
ile kentsel yaşam düzeyinin yükseltilmesidir.
Kapsam
Madde 2. - Bu Kanun, ekli "Protokol Yolu Sınır
Krokisi"nde gösterilen Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi
alan sınırları içindeki her tür ve ölçekteki plânlar, inşa
edilecek resmî ve özel her türlü yapı, alt yapı ve sosyal donatı
düzenlemeleri ve kamulaştırma işlemleri ile Projenin amacına uygun
gerçekleştirilmesine yönelik usul ve esasları kapsar.
Tanımlar
Madde 3. - Bu
Kanunda geçen;
a)
Bakanlık: Toplu Konut İdaresi Başkanlığının bağlı olduğu
bakanlığı,
b)
İdare: Toplu Konut İdaresi Başkanlığını,
c) Belediye: Ankara Büyükşehir Belediyesini,
d) İlçe belediyeleri: Altındağ ve Keçiören belediyelerini,
e) Proje: Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesini,
ifade eder.
Plan ve ruhsata ilişkin hükümler
Madde 4. - İlgili mevzuatına göre ilçe belediyeleri ve diğer kamu
kuruluşlarına ait olan, her ölçek ve nitelikteki imar plânları,
parselasyon plânları ve benzeri imar uygulamalarına dair izin ve
yetkiler ile proje onayı, yapı izni, yapım sürecindeki yapı
denetimi, yapı kullanma izni ve benzeri inşaata dair izin ve
yetkiler Proje alan sınırları içinde kalan bölgede Belediyeye
aittir. Belediyece hazırlanacak 1/5000'lik nazım imar plânları
Bayındırlık ve İskân Bakanlığı tarafından onanarak yürürlüğe
girer.
Proje
alan sınırları içindeki tüm gayrimenkuller, bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihten önce mevzuata uygun olarak yapılmış ve onaylanmış
herhangi bir ölçek ve türdeki imar plânı kapsamında kalsalar dahi,
bu Kanuna göre yapılacak plân hükümlerine tâbi olurlar.
Proje alan sınırları içinde kalan bölgede, bu Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılmış olan plânların
uygulanması Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren durur. Bu
plânların kısmen veya tamamen uygulanmaya devam edilmesi ya da bu
Kanuna göre yeniden yapılması hususunda Belediye yetkilidir.
Proje uygulaması tamamlandıktan sonra, Belediyenin bu Kanundan
kaynaklanan yetkileri ilgili mevzuatına göre ilçe belediyeleri ve
diğer kamu kuruluşlarına devredilir.
Arazi ve arsa düzenlemesi
Madde 5. - Belediye, Proje alan sınırları içinde bulunan binalı
veya binasız arsa ve arazilerde yeni yapılacak imar plânlarına
göre düzenleme yapar.
Fiilen bir kamu hizmetinde kullanılan ve üzerinde kullanım
amacına yönelik yapı bulunan taşınmazlar hariç olmak üzere, Proje
alan sınırları içerisinde kalan bölgede Proje için ihtiyaç duyulan
arazi ve arsalardan, kamu tüzel kişilerinin mülkiyetinde
bulunanlar bedelsiz olarak Belediyeye devredilir. Gerçek kişilerin
ve özel hukuk tüzel kişilerinin mülkiyetinde bulunan
gayrimenkuller ile 24.2.1984 tarihli ve 2981 sayılı İmar ve
Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve
6785 Sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında
Kanuna göre hak sahibi olan kişilerin haklarına konu
gayrimenkuller, malikler ve hak sahipleriyle yapılacak anlaşmalar
çerçevesinde Projede kullanılır. Bu anlaşmaların usul ve esasları
yönetmelikle belirlenir.
Anlaşma sağlanamayan hallerde gerçek kişilerin ve özel hukuk
tüzel kişilerinin mülkiyetinde bulunan gayrimenkuller Belediye
tarafından kamulaştırılabilir. Bu Kanun uyarınca yapılacak
kamulaştırmalar 4.11.1983 tarihli ve 2942 sayılı Kamulaştırma
Kanununun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasındaki, iskân
projelerinin gerçekleştirilmesi amaçlı kamulaştırma sayılır.
Proje alan sınırları içinde yapılacak plânlarda, kamu
tesislerine ayrılan veya ayrılacak alanlar, daha önce Belediyeye
devredilmiş ise, devir miktarını aşmayacak kısmı bedelsiz olarak
ilgili kamu tüzel kişisine geri verilir.
Proje alanı içerisinde 2981 sayılı İmar ve Gecekondu
Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785
Sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun
ile aynı 2981 sayılı Kanunun bazı maddelerini değiştiren 3290 ve
3366 sayılı kanunlardan süre itibariyle yararlanamayan, ancak 1
Ocak 2000 tarihinden önce yapıldığını belgeleyen ruhsatsız yapı ve
gecekondu sahipleri, hak sahipleri için yapılacak konutlardan,
bedelini on yıl içinde ödemeyi taahhüt etmek kaydıyla hak sahibi
olurlar. Hak sahibi olacak kişiler, bu ödemeleri 775 sayılı
Gecekondu Kanunundaki hükümlere göre yaparlar.
Proje alanı sınırlarında kalan ve içme suyu kullanımından
vazgeçilen baraj ve koruma kuşaklarındaki su havzalarını
plânlamaya ve bunlara ilişkin sınırları belirlemeye Belediye
yetkilidir.
Proje yönetimi
Madde 6. - Proje alan sınırlarındaki kentsel tasarım projeleri ile
konut, sosyal donatı, çevre düzenlemesi ve teknik alt yapı
projeleri ile yapım dahil diğer işler Belediye ve İdare
tarafından, Bakanlıkça tespit edilecek görev dağılımına göre
yapılır veya yaptırılır.
Projedeki müşavirlik ve kontrollük Hizmetlerimizi İdare ve
Belediye tarafından özel hukuk hükümlerine göre kurulacak veya
iştirak edilecek şirket tarafından bedeli karşılığında yürütülür.
Finansman ve gelirler
Madde 7. - Proje için gerekli malî kaynak, ilgili yıl bütçe
kanunlarında gösterilen miktarda İdare ve Belediye bütçesinin özel
tertiplerine intikal ettirilecek ödenekler ile Belediye ve
İdarenin kendi kaynaklarından ayıracağı ödenekler ve satış
gelirleri dahil her türlü Proje geliriyle sağlanır. Bu ödenekler
ve Proje gelirleri İdare ve Belediye tarafından açılacak müşterek
banka hesabına aktarılır ve Projeye dair her türlü harcama bu
hesaptan yapılır. Hesapla ilgili işlemler, kamu kurumlarının
kaynaklarını banka hesabında toplamalarına dair düzenlemeler
uygulanmaksızın özel hukuk hükümlerine göre yürütülür.
İdare, bütçesine aktarılan ödeneklerden veya kendi
kaynaklarından, Projedeki konut, sosyal donatı, çevre düzenlemesi
ve teknik alt yapı işlerinde kullanılmak üzere, Belediyeye konut
kredisi sağlayabilir. Bu kredinin usul ve esasları yönetmelikle
belirlenir.
Projeden elde edilen gelirler Projenin finansmanında kullanılır.
Projenin tamamlanmasından sonra artan Proje geliri varsa, bu
gelirin Bakanlık tarafından belirlenecek kısmı, İdare, Belediye,
ilçe belediyeleri ve Proje alan sınırları içerisinde alanı bulunan
diğer belediyelerin bütçesine, kalan kısmı ise genel bütçeye gelir
kaydedilir.
Diğer hükümler
Madde 8. - Bu Kanunda hüküm bulunmayan hallerde 3.5.1985 tarihli
ve 3194 sayılı İmar Kanununun ilgili hükümleri uygulanır.
Belediye ve İdare tarafından yapılacak konut ve iş yeri
satışları 2.3.1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut Kanunu
hükümlerine göre yapılır.
Bu Kanunda belirtilen yönetmelikler ile Kanunun uygulanmasına
ilişkin diğer yönetmelikler Bakanlık tarafından hazırlanarak
yürürlüğe konulur.
Yürürlük
Madde 9. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 10. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür
Belediye Kanunu'nun 69. Maddesi
Kanun No: 5393
Kabul Tarihi: 3.7.2005
Arsa ve konut üretimi
MADDE 69. - Belediye; düzenli kentleşmeyi sağlamak, beldenin konut, sanayi ve ticaret alanı ihtiyacını karşılamak amacıyla belediye ve mücavir alan sınırları içinde, özel kanunlarına göre korunması gerekli yerler ile tarım arazileri hariç imarlı ve alt yapılı arsalar üretmek, konut, toplu konut yapmak, satmak, kiralamak ve bu amaçlarla arazi satın almak, kamulaştırma yapmak, bu arsaları trampa etmek, bu konuda ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşları ve bankalarla işbirliği yapmak ve gerektiğinde onlarla ortak projeler gerçekleştirmek yetkisine sahiptir.
Belediye, bu amaçla bütçesinden gerekli parayı ayırmak suretiyle işletme tesis edebilir.
Arsalar hariç üretilen konutların satışı 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine tâbi değildir. O belediye ve mücavir alan sınırları içinde kendisine, eşine veya onsekiz yaşından küçük çocuklarına ait konutu olmayan dar gelirli kişiler ile afete maruz kalanlara, sanayi bölgelerinden nakledileceklere ve üyelerinin tamamı bu durumda olan kooperatiflere, bedeli 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu hükümlerine göre oluşturulan takdir komisyonu tarafından belirlenecek tutardan aşağı olmamak üzere arsa tahsisi yapılabilir. Durumları 775 sayılı Gecekondu Kanununun 25 inci maddesine uyan kimselere de bu maddeye göre arsa ve konut sağlanabilir. Bu fıkranın uygulama esasları, İçişleri Bakanlığı ile Bayındırlık ve İskân Bakanlığı tarafından müştereken hazırlanacak çerçeve yönetmeliğe uygun olarak belediye meclisleri tarafından çıkarılacak bir yönetmelikle düzenlenir.
Belediye Kanunu'nun 73. Maddesi
Kanun No: 5393
Kabul Tarihi: 3.7.2005
Kentsel dönüşüm ve gelişim alanı
Madde 73.- Belediye, kentin gelişimine uygun olarak eskiyen kent
kısımlarını yeniden inşa ve restore etmek; konut alanları, sanayi
ve ticaret alanları, teknoloji parkları ve sosyal donatılar
oluşturmak, deprem riskine karşı tedbirler almak veya kentin
tarihî ve kültürel dokusunu korumak amacıyla kentsel dönüşüm ve
gelişim projeleri uygulayabilir.
Kentsel dönüşüm ve gelişim projelerine konu olacak alanlar,
meclis üye tam sayısının salt çoğunluğunun kararı ile ilân edilir.
Kentsel dönüşüm ve gelişim proje alanlarında yıkılarak yeniden
yapılacak münferit yapılarda ilgili resim ve harçların dörtte biri
alınır.
Bir
yerin kentsel dönüşüm ve gelişim proje alanı olarak ilân
edilebilmesi için; o yerin belediye veya mücavir alan sınırları
içerisinde bulunması ve en az ellibin metrekare olması şarttır.
Kentsel dönüşüm ve gelişim proje alanlarında bulunan yapıların
boşaltılması, yıkımı ve kamulaştırılmasında anlaşma yolu esastır.
Kentsel dönüşüm ve gelişim projesi kapsamında bulunan mülk
sahipleri tarafından açılacak davalar, mahkemelerde öncelikle
görüşülür ve karara bağlanır.
Yıpranan Tarihi ve Kültürel Taşınmaz Varlıkların Yenilenerek Korunması ve Yaşatılarak Kullanılması Hakkında Kanun
Kanun No: 5366
Kabul Tarihi: 16.6.2005
Amaç ve kapsam
Madde 1.- Bu Kanunun amacı, büyükşehir belediyeleri, büyükşehir
belediyeleri sınırları içindeki ilçe ve ilk kademe belediyeleri,
il, ilçe belediyeleri ve nüfusu 50.000'in üzerindeki belediyelerce
ve bu belediyelerin yetki alanı dışında il özel idarelerince,
yıpranan ve özelliğini kaybetmeye yüz tutmuş; kültür ve tabiat
varlıklarını koruma kurullarınca sit alanı olarak tescil ve ilan
edilen bölgeler ile bu bölgelere ait koruma alanlarının, bölgenin
gelişimine uygun olarak yeniden inşa ve restore edilerek, bu
bölgelerde konut, ticaret, kültür, turizm ve sosyal donatı
alanları oluşturulması, tabiî afet risklerine karşı tedbirler
alınması, tarihi ve kültürel taşınmaz varlıkların yenilenerek
korunması ve yaşatılarak kullanılmasıdır.
Bu Kanun, yukarıda belirtilen amaçlar doğrultusunda
oluşturulacak olan yenileme alanlarının tespitine, teknik altyapı
ve yapısal standartlarının belirlenmesine, projelerinin
oluşturulmasına, uygulama, örgütlenme, yönetim, denetim, katılım
ve kullanımına ilişkin usûl ve esasları kapsar.
Alanların belirlenmesi
Madde 2.- Yenileme alanları, il özel idarelerinde il genel
meclisi, belediyelerde belediye meclisi üye tam sayısının salt
çoğunluğunun kararı ile belirlenir. İl özel idaresinde il genel
meclisince, büyükşehirler dışındaki belediyelerde belediye
meclisince alınan kararlar Bakanlar Kuruluna sunulur.
Büyükşehirlerde ise ilçe ve ilk kademe belediye meclislerince
alınan bu kararlar, büyükşehir belediye meclisince onaylanması
halinde Bakanlar Kuruluna sunulur. Bakanlar Kurulu projenin
uygulanıp uygulanmamasına üç ay içinde karar verir.
Bakanlar Kurulunca kabul edilen alanlardaki uygulama bir
program dahilinde etap etap projelendirilebilir.
Etap proje ve programları, meclis üye tam sayısının salt
çoğunluğunun kararı ve belediyelerde belediye başkanının, il özel
idarelerinde valinin onayı ile uygulamaya konulur.
Belirlenen alan sınırları içindeki tüm taşınmazlar, belediyece
ve il özel idaresince hazırlanacak yenileme projelerinin kültür ve
tabiat varlıklarını koruma kurulunca karara bağlanmasını müteakip
bu Kanuna göre yapılacak yenileme projesi hükümlerine tâbi
olurlar. Büyükşehir belediye sınırları içinde büyükşehir
belediyelerinin yapacaklarının dışında kalan yenileme projeleri,
ilçe ve ilk kademe belediyelerince hazırlanması ve meclislerinde
kabulünden sonra büyükşehir belediye başkanınca onaylanarak
yürürlüğe girer. Buna göre kamulaştırma ve uygulama yapılır.
Yenileme alanlarının teknik altyapı ve yapısal standartların
oluşturulması, bu alanların yönetimi ile örgütlenme ve uygulama
alanlarında bulunan hak sahiplerinin veya bölge halkının
katılımına dair usûl ve esaslar yönetmelikte belirlenir.
Uygulama
Madde 3.- Yenileme alanları olarak belirlenen bölgelerde il özel
idaresi ve belediye tarafından hazırlanan veya hazırlatılan
yenileme projeleri ve uygulamaları ilgili il özel idareleri ve
belediyeler eliyle yapılır veya kamu kurum ve kuruluşları veya
gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerine yaptırılarak uygulanır. Bu
alanlarda Toplu Konut İdaresi ile ortak uygulama yapılabileceği
gibi, Toplu Konut İdaresine de uygulama yaptırılabilir.
Büyükşehirlerde, büyükşehir belediyeleri tarafından
başlatılmayan uygulamalar ilçe ve ilk kademe belediyelerince tek
başına veya müşterek olarak yapılır veya yaptırılır.
Yenileme alanı içinde yapı parsellerindeki uygulamalarda kendi
parseli ve yapısı aynen korunarak yenilenecek yapılar, projenin
bütünlüğünü bozmamak şartıyla belediyece kabul edilen projeye
bağlı kalmak ve il özel idaresi ve belediyenin belirleyeceği
amaçta kullanılmak kaydıyla parsel sahibince yapılabilir. Bu
durumlarda uygulamanın projeyle eş zamanlı olarak başlatılması ve
tamamlanması esastır. Aksi takdirde il özel idaresi ve belediyece
bu Kanun hükümleri uygulanır.
Yenileme alanlarında yenileme projelerinin uygulanması
sırasında tabiî afet riski taşıdığı Bayındırlık ve İskan
Bakanlığınca belirlenen bölgelerde gerekli tedbirleri almak üzere
il özel idareleri ve belediyeler yenileme projelerinde tasfiye de
dahil olmak üzere gerekli düzenlemeleri yapabilir, yasaklar
koyabilir. Bu konudaki esas ve usûller yönetmelikte belirlenir.
Uygulama esnasında her türlü kontrol, denetim ve takip
işlemleri, ilgili il özel idaresi ve belediyece yapılır veya
yaptırılarak sonuçlandırılır. Bu işlemler, projenin özelliğine
göre konuyla ilgili uzman kişi, kurum ve ekiplere yaptırılır.
Yenileme alanlarındaki uygulamalar her türlü vergi, resim,
harç ve ücretlerden muaftır.
Yenileme projelerini onaylamak üzere 2863 sayılı Kültür ve
Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun 51 inci maddesine göre
gerektiği kadar Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu
oluşturulur. Kurulca onaylanan projeler, il özel idaresi veya
belediyece uygulanır.
Yenileme alanlarında yapılacak uygulamalarda her türlü mal ve
hizmet alımları ile yapım işleri, ceza ve ihalelerden yasaklama
hükümleri hariç olmak üzere 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
hükümlerinden muaftır.
Yenileme projeleri, uygulama alanı içerisinde bulunan taşınmaz
kültür ve tabiat varlıklarının rölöve, restitüsyon, restorasyon
projeleri ile onarılacak veya yeniden inşa edilecek yapıların imar
mevzuatında öngörülen projelerinden oluşur.
Taşınmaz tasarruflarının kısıtlanması ve kamulaştırma
Madde 4.- İl özel idaresi ve belediye, yenileme alanı ilan edilen
yerlerdeki taşınmazlar üzerinde, her türlü yapılaşma, kullanım ve
işletme konularında proje tamamlanıncaya kadar geçici kısıtlamalar
uygulayabilir.
Yenileme alanlarında bulunan yapıların boşaltılması, yıkımı ve
kamulaştırılmasında anlaşma yolu esastır. Anlaşma sağlanamayan
hallerde gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerinin mülkiyetinde
bulunan taşınmazlar ilgili il özel idaresi ve belediye tarafından
kamulaştırılabilir. Bu Kanun uyarınca yapılacak kamulaştırmalar
2942 sayılı Kamulaştırma Kanununun 3 üncü maddesinin ikinci
fıkrasındaki iskân projelerinin gerçekleştirilmesi amaçlı
kamulaştırma sayılır. Tapuda mülkiyet hanesi açık olan taşınmazlar
ile varisi belli olmayan, kayyım tayin edilmiş, ihtilaflı, davalı
ve üzerinde her türlü mülkiyet ve mülkiyetin gayri aynî hak tesis
edilmiş olan taşınmazlar için de aynı madde hükümlerine göre
kamulaştırma işlemleri yürütülür. Kamulaştırma işlemlerinin
yürütülmesinde il özel idareleri ve belediyeler veraset ilamı
çıkarttırmaya, kayyım tayin ettirmeye veya tapuda kayıtlı son
malike göre işlem yapmaya yetkilidir.
İl özel idareleri ve belediyeler taşınmaz mülkiyetinin
kamulaştırılması yerine, uygun gördükleri takdirde satın alma, kat
karşılığı ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanununun ilgili maddelerinde
düzenlenen intifa hakkı veya üst hakkı kurulması yolu ile sınırlı
aynî hak tesis edebilirler.
Yenileme alanı içerisinde kalan Hazineye ait taşınmazlar başka
bir işleme gerek kalmaksızın projeyi yürüten il özel idaresine ve
belediyeye bedelsiz devredilir. Satış ve gelir getirici bir işe
dönüştürüldüğünde proje ve uygulama giderleri çıktıktan sonraki
gelirin yüzde yirmibeşi Hazineye verilir. Devre ait işlemler il
özel idaresi ve belediyenin talebi üzerine ilgili tapu sicil
müdürlüğünce resen yapılır. Bu işlemler her türlü vergi, resim ve
harçtan muaftır. Yenileme alanı ilan edilen yerlerde, yenileme
projesi kapsamında kalan taşınmazlar Hazinece satılamaz, kiraya
verilemez, tahsis edilemez.
Yenileme alanlarında uygulanacak projelerin kamulaştırma,
plân, proje ve yapım işlerinde kullanılmak üzere, 2863 sayılı
Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun 12 nci maddesine
göre oluşturulan Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunmasına Katkı
Payı hesabından belediyelere aktarma yapılır.
Millî Savunma Bakanlığına tahsisli arsa, arazi, yapı ve
tesisler, 2565 sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri
Kanunu kapsamında bulunan yerler, sivil ve askeri hava alanları ve
mania plânları kapsamında kalan yerler, mülkiyeti Milli Eğitim
Bakanlığına ait bulunan okullar, mülkiyeti veya idaresi Vakıflar
Genel Müdürlüğüne ait bulunan taşınmazlar ile tapu kayıtlarında
vakıf şerhi bulunan taşınmazlarda bu Kanun hükümlerinin nasıl
uygulanacağı Milli Savunma Bakanlığı, ilgili bakanlık veya
Vakıflar Genel Müdürlüğü ve il özel idaresi veya belediyece
müştereken belirlenir.
Sınırlı ayni hak tesisi
Madde 5.- Kamu kurum ve kuruluşlarının ellerinde bulunan tarihi
eser niteliğini haiz bina ve müştemilatı, tarihi özelliklerine
uygun olarak restore ettirilmek ve/veya tarihi özellikleri
korunmak ve mülkiyeti ilgili kamu kurum ve kuruluşunda kalmak
suretiyle; eğitim, sağlık, kültür ve sosyal amaçlı olmak üzere
kamu yararına çalışan dernekler, vakıflar, kamu kurumu
niteliğindeki meslek kuruluşları ve diğer kamu kurum ve
kuruluşları ile üniversiteler ile ticarî faaliyetlerde kullanılmak
üzere gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerine sınırlı ayni hak
olarak tesis edilebilir.
Sınırlı ayni hak tesisi ile ilgili esas ve usuller ile bedeli
ve kullanma süresi, ilgili belediye veya ilgili kamu kurum ve
kuruluşları tarafından Türk Medeni Kanunu, İl Özel İdaresi Kanunu,
Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde belirlenir.
Yönetmelik
Madde 6.- Bu Kanunun uygulanmasına ilişkin yönetmelik, İçişleri
Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca Kanunun yayımı
tarihinden itibaren üç ay içinde yürürlüğe konulur.
Uygulanmayacak hükümler
Madde 7.- Bu Kanun kapsamında yer alan yenileme alanlarında,
uluslararası hukuktan doğan yükümlülükler saklı kalmak kaydıyla,
diğer kanunların bu Kanuna aykırı hükümleri uygulanmaz.
Yürürlük
Madde 8.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 9.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.